mandag 24. august 2009

første skoledag eller?

I dag tidlig klokka 06.30 ringte vekkeklokka. Etter en dusj var jeg ganske våken og klar for første skoledag. Jeg tok på meg den nye boksa, selvfølgelig må man ha nye skoleklær! Jeg spiste frokost, laga matpakke, fant frem skrivebok og penal. Godt utrusta og forberedt, satte jeg meg på bussen 07.30, der fikk jeg selskap av Marit, noe som var veldig hyggelig i en tidlig morgenstund. Vel fremme på skolen 08.15 møter jeg mange blide kjente fjes. 08.30 kommer en av de "gammle" lærene våre ned for å ha en annen klasse og spør om vi skal være på rom 804, for da har hun en beskjed til oss: "Læreren er blitt syk! Dere må bare sjekke timeplan, den går videre som normal. " Det ville for vårt vedkomne si at vi hadde kommet på skolen til ingen nytte. Sånn kan det gå, tidlig en mandags morgen. Ingen sure miner for det, man kan jo ikke være sur første skole dag!

2 kommentarer:

Randi Anette sa...

Hmm. Sånn kan det gå, svineinfluensaen som er på opptrapping?

Linda Birgitte sa...

Neida, han hadde falt ned fra et tak når han malte huset i helga. Det va litt urutinert syns eg;P