mandag 5. april 2010

Påska

Dette har vært en innholdsrik påskeferie, jeg føler vi har reist Norge på langs, og litt hit og dit innafor Nord-Norge. Vi starta reisen palmefredag, etter at jeg hadde vært en snartur på skolen. Reisen gikk med Hurigruta M/S Richard With fra Trondheim til Bodø. På forhånd var jeg veldig redd for å bli sjøsyk, men det ble jeg ikke! Vi hadde bestilt godt vær da vi bestilte bilettene, så det skulle jeg da ikke bli;)


Hurtigruten er den mest behagelige reisemåten jeg har hatt nordover. Jeg kunne lese, strikke og hekle uten problem, ble jeg lei av å sitte stille i panorama utsikten kunne jeg gå meg en tur på de andre dekkene. Mens vi var ombord ble Ivar polardøpt (isvann ned igjennom nakken) og har fått sertfikat for det som gjelder i hele verden.

Jeg annbefaler alle å ta seg en tur med Hurigruta, det er ikke den raskeste måten, heller ikke den billigste. Men vakker og behagelig (i allefall i godt vær) det er den!

Er det påske, så skal man spise egg. Ivar og jeg fant ut at vi ville farge eggan. Vi pakka dem inn i løkskall og resultatet ser du ovenfor.
Noen skiturer ble det også tid til. Ivar ville gjerne gått enda mer og enda lengre, mens jeg syns det har vært akurat passe. Litt forskjellige meninger der ja.

Vi har vært i bryllup på Sortland. Guro og John-Petter er blitt Her og Fru Karlsen. Jeg var så heldig å få ansvaret for blomstene. Så her ser dere på øveste linje det jeg hadde til rådighet og resultatet under. Bordekorasjoner av mose, Martha liljer, strå, roser, delphinium og vokstblomst. Siden brudeparet hadde reise som tema fant jeg ut at bordekorasjonene måtte representere reise på land - mose og vann- skjell. I tillegg fantes det papirfly på bordene som representere lufta.
Brudebuketten laget jeg også. På oasisholder med roser, vokstblomst, delpinium, pynta med sølvtråd, blå perler og hvite perler.

Spretne, full av ideer og litt gale som ekteparet er hadde de valgt et noe speielt fremkomstmiddel fra kirka - tandemsykkel med bagasjevogn. Deres egen sådan som de planlegger bryllupsreise på til sommeren:) Jeg håper på besøk av dere!

Ingen kommentarer: