søndag 14. november 2010

Søndagsformiddag

Søndag er en bra dag. En bra dag for å sove lenge, sløve, spise lang frokost og være kreativ. I morges kom Ragnhild inn på rommet litt og lurte på om jeg hadde papirkutter, fordi hun ville lage en stjerne som hun hadde lært i går. Jeg kan jo ikke la sjangsen på å lære noen nye teknikker gå i fra meg, så jeg satte meg sammen med henne. Vi laget en prøveverson- den ble sånn passe vellykka, men jeg måtte jo bare prøve en gang til med litt tynnere papir og slik ble resultatet.

Ragnhild hadde lært å lage disse stjenene hos Ane. Ane har laget vakre stjerner for salg av gjennbruksmateriale. Hun har også laget mange andre flotte ting som er til salgs i butikk kolektivet Pryd her i Trondheim. Kanskje det er her du skal handle hjemmelagde julegaver i år?

Jeg prøvde meg også en annen stjernevariant som kan brukes til pynt på gaver, kranser og henges på juletreet. Den ble ikke så veldig vellykket, den havnet vel rett og slett i søppla. Men jeg skylder på at jeg hadde for glatt papir (det er ikke så enkelt å finne fint papir som er 50-60 cm langt). Men jeg skal prøve igjen. Hvis det blir bra skal jeg vise den frem her ;)

Restepapiret etter stjernen ble til to manilla kort. Jeg liker og lage julekort og pakkelapper selv. Synes dette er mye mer personlig enn å kjøpe en haug med like lapper. Men den dagen man ikke har tid lenger så er ferdigkjøpte lapper kjekt å ha :)

Til slutt et bilde jeg tok sist søndag. Synes det var litt julestemning i dette bildet.
Det er snart jul enten man vil det eller ikke. Jeg gleder meg!!





1 kommentar:

ane sa...

Flotte stjerner og adventspynt. Takk for koselig linking. Kos deg masse med førjulstid, sjøl om det medføre litt skulearbeid og.