lørdag 4. februar 2012

Cupecakes

Jeg er veldig glad i å bake for tiden har jeg hatt mye inspirasjon til å bake cupcakes. Men her en dag fikk jeg inspirasjon til å lage et cupcake kort, jeg kikket litt rundt på internett og fant blant annet en fremgangsmåte her. Jeg har gjort min versjon, som er ganske mini, men den ble kjempesøt og jeg klarte i allefall å imponere mannen ;) Den er bygget opp av en muffinsform som jeg laget i passe størrelse og inni er en vattkule som er delt i to og limt sammen med 3D puter.

Den første jeg laget. Pyntet med diverse rester og nytt silkebånd fra Søstrene Grene. Limpistolen ble en god venn under denne produksjonen

Inni cupcaken er det en minitag, spesialtilpasset min cupcakestørelse.


En annen en med litt annen pynt og farger. Disse var kjempekjekke å lage :D

Her er et par bilder av noen spiselige cupcake som jeg har laget. Den ovenfor er sjokolademousse cupcake og chocolate fudge frosting (klikk på for oppskrift) og de lilla er med smørkrem.
Disse var skikkerlig mektige vaniljecupcake med vaniljekrem i midten. Helt fantastisk, det som gjorde den mektig er frostingen som minnet litt om Marshmellows, men de var gode!! Oppskriftene her er hentet fra Passion4baking. Jeg har også laget disse med appelsinsmak, sjokolade og vaniljekrem (men uten frosting) også kjempegodt, synes det er gøy å leke litt med oppskriftene og finne på nye varianter med en god grunnoppskrift.


Håper dere alle har ei fin helg!

Linda

2 kommentarer:

Randi Anette sa...

Dette såg godt ut både for øye og munn! =)
Arti å se på alt du klarer å få til!

Linda Birgitte sa...

Tusen takk :D