fredag 10. april 2015

Et blomsterbed

Hei
I dag vil jeg vise et lite blomsterbed jeg laget i påsken. Blomsterebedet er utenfor hytta som mine svigerforeldre har i hagen. Den er litt vår når vi er der. Det var ikke særlig pent på nedsiden av trappen. Svigermor hadde satt noen stemor der en sommer, men de var borte for lengst og resten var ikke særlig fint. Dårlig med jord var det også. Så jeg gravde opp og gravde bort en gresstue, så brukte jeg samme type stein som trappa er bygd i til å lage et litt opphøyd blomsterbed. Jeg har faktisk ikke tilført mye ny gjord, men flytta på den jorda som var der.

























Ferdig med noen vårblomster i. Tanken min er at jeg skal sette noen stauder i dette bedet, men foreløpig rommer det stemor, tusenfryd og perleblomster. Alle disse tåler noen minusgrader og overlevde et par frostnetter før jeg reiste hjem til barteby.


En skjønnhet 


Det ble en liten orange og lilla stemor til overs, den fikk plass i ei lita terrakotta krukke. Jeg ble plutselig så opptatt av symetri. Jeg tenker normalt sett ikke slik når jeg planter.

Enda en vakker skapning. Rosa fargen er helt fantastisk :D

Ha en fin dag

Linda Birgitte

1 kommentar:

Marit sa...

Tusen takk for fint blomsterbed!