onsdag 6. mai 2015

Vår i Prestegårdshagen

Hei
Selv om vi har flyttet fra Prestegården har jeg ikke helt sluttet å bry med om prestegårdshagen. I dag fikk jeg en sms  fra mannen. Han kunne skifte til sommerdekk hvis jeg kjørte rett til prestegården fra jobb. Det gjorde jeg. Mens han skifta dekk luka, rydda og flytta jeg planter i hagen. Også tok jeg selvfølgelig noen bilder. De er ikke i verdens beste kvalitet, da jeg ikke hadde med fotoappartet mitt på jobb. 




























Det bugnet i enden av det ene bedet jeg har utbedra de siste årene. Påskeliljer, eller narsissene om du vil, blomstra flott sammen med Maria Nøkleblom og kuleprimula. Tulipanene er også på vei til å pringe ute. 

 Lilla kuleprimula. Kuleprimulaen er en tidlig blomstrende nydelig plante. Den er skal være herdig opp til H7, så den kan trives i størsteparten av landet. Den finne vistnok i flere farger. Den hvite er min favoritt av de to jeg har plantet. 
 Hvit kuleprimula






























Lønne treet blomstret også. Det har fine limegrønne blomster, men den er også veldig frøvillig, det er godt vi klipper plenen og at den er lett og luke bort som liten spire, for ellers ville hele prestegårdshagen vært en lønneskog.

Ha en fin dag

Linda Birgitte

Ingen kommentarer: