lørdag 3. oktober 2009

Høsten er kommet

Høsten er kommet til Tronheim. Mange vil si at værtet i trøndelag ikke er stabilt, men jeg vil påstå at i det siste har det vært stabilt dårlig! Det har hagla, regna og sludda sidelengs. Men hva er vel bedre da enn å sitte inne med en kopp te eller kako og et eller annet koselig prosjekt? ;)
Denne lua har jeg strikke fire stykker av i det siste i litt forskjellige varianter, men siden de fleste skal bli gaver, kan jeg ikke vise dem her;) Dette er min lue og den er testet og funnet godtkjent:D
Her om dagen fant jeg frem symaskinen for å lappe et par bukser. Når jeg først var i gang sydde jeg like gjerne en elefant også. Den er laget i flees og har bjeller inni seg, så den er nok en Ranglefant!


I går var basisgruppa mi i referansebarnehagen vår for å gjøre en observasjon. Når vi skulle tilbake til skolen skulle Ellisiv og jeg ta bussen. Vi var begge litt slitne og i litt dårlig humør og ikke helt motivert for mer skolearbeid.
Da vi kom inn i buss-skuret oppdaget vi to pakker med Smil på benken. Vi ser oss omkring og lurer på om eieren er i nærheten. Vi ser ingen og konkluderer med at de to pakkene med Smil er til oss, fordi vi trengte et smil i en grå hverdag. Tusen takk til den som la igjen Smilpakkene, du/dere gjorde dagen mye lysere for oss:D Gudfeldighet, skjebnen, tilfeldighet, en engel, ikke vet jeg. Men utrolig takknemelig er jeg.



Ingen kommentarer: