søndag 11. oktober 2009

Stitcheri

I går fant jeg ut at jeg skulle prøve noe jeg ikke har prøvd før. Nemelig stitcheri. Jeg har sett på noen blogger der det har vært gjort, og syns det så spennende ut. Første steg var å finne et julemotiv jeg ville bruke (Oktober er veldig fin tid å lage julegaver). Jeg hadde fått noen julemotivbøker fra min mor for et par år siden, der fant jeg noen søte nisser i passende størrelse. Jeg tegna motivet av på matpapir og tapa det fast på et hvit stoff, passa på og få det på ca rett plass, slik at jeg kan lage flere på samme stoffet.

Deretter tapa jeg stoffet fast på vinduet, slik at jeg så motivet igjennom, og tegna over med blyant, burde sikkert hatt spesialpen til dette formålet, men slikt har man ikke alltid for hånden.

Det ferdig tegna motivet. Først tråkla jeg fast et stykke flees bak, her skulle man brukt platevat, men i mangel av det får man være kreativ;) Hvorfor? For å gi litt mer fylde til motivet. Til slutt kunne jeg begynne å sy attersting med rød tråd.


Her er det ferdige resultatet. Jeg er fornøyd, det er tross alt første gang jeg har prøvd dette. Nå vil jeg lage en til. Kanskje dere får se hva som skjer med nissene mine videre. Lyst å prøve? Det var egentlig ganske lett, jeg kan stille som veileder. For langt unna? Neida, du har da telefon;)

1 kommentar:

beate sa...

hei så fin den der ble, ble jo inspirert til å prøve sjøl. lyke til med neste. klem søs