fredag 24. desember 2010

Jul på østlandet

Her på østlandet har juleroen senket seg. Vi har vaska, bakt og pynta, både i hytteknøttet og i storhuset. Bildene dere får se i dag er fra storhuset. Men jeg skal ta bilder av hvor koselig hytta er blitt etter opppussing og julepynting. Ribba er stekt og Tre Nøtter til Askepott er sett. Så nå venter jeg bare på at julekvelden skal komme ;) Selv om ikke spenninga er like stor som da jeg var liten.

Bordet er dekket til sju, så vi blir mange glade mennesker sammlet i kveld.

Jeg har laget en enkel men vakker julebordekorasjon, som også dufter kjempegodt.

Ivars lillebror går på folkehøyskole og har hatt valgfag (modulfag) der han laget denne nydelige julestjernen. Vi har montert lys i den så den henger å lyser opp i stua!

Juletreet i storhuset ble i plast i år, fordi huset er under ombygging og må tas bort rett etter nyttårsaften. Mens her i hytteknøttet har Ivar og jeg et ekte grantre, som vi hugget i hagen. Kjekt med stor hage der man ikke vil ha alt for mange store grantær. Jeg skal ta bilde av juletreet vår i morgen.

Årets andre pepperkakehus for min og Ivar sin del. Vi knuste det ander og spiste det på toget sørover. Hvis du ikke ser det, så er dette Tyholttårnet i Trondheim, til og meg kollektivet mitt er med der :)

Ingen kommentarer: