søndag 23. desember 2012

Sjokoladeekse

For et barn er oss født, en sønn er oss gitt. Herreveldet er lagt på hans skulder, og hans navn skal være: Underfull Rådgiver, Veldig Gud, Evig Far og Fredsfyrste. (Jes 9:6) 


I dag er det fjerde søndag i advendt og lille julaften. Det er tidlig om morgenen og jeg ligger i senga å slapper av etter å ha konstantert at min kjære mann har kommet seg til togstasjonen selv om det ikke gikk noen bussen en tidlig morgen. Hvorfor ligger jeg i sengen mens han toger? Jeg valgte å ta den litt raskere veien og fløy fredagskveld hjem til mine svigerforeldre. I går handlet jeg og svigermor blomster til jul og jeg bakte "tonnevis" av rundstykker og en kransekake. I dag skal vi pynte og kose oss. Men jeg hadde lyst å vise dere en sjokoladeeske som er gitt bort til jul. Den er laget med papirer og motiv fra Pion Design. Synes dette bilde er kjempe flott.


Nå i advendtstida har Ivar og jeg lest Julemysteriet av Jostein Gaarder. I den er det med mange engler, sauer, gjetere, tre vise menn, en landhøving fra Syria og keiser Augustus, pluss lille Elisabeth Hansen fra Norge, de løper gjennom verden og tilbake i tid til Betlehem for å hilse Jesus barnet velkommen. I denne boka er det snakk om den himmelske herlighet som kommer ned til jorda for å glede oss  mennesker og de bruker blomster som en slikt eksempel og det synes jeg stemmer. Jeg håper også at noen av kortene mine kan være en glede for de som får de, og kanskje for de være litt av den himmelske herlighet. For jeg ønsker å glede mennesker med de kortene jeg lager og vise at jeg tenker på akkurat den som får dette korte.

Det er nok mulig det kommer flere blogginnlegg i løpet av dagen/morgendagen. Men jeg vil uansett ønske alle som leser dette innlegget;
En velsignet rolig og god juletid. Gled dere over den himmelske herlighet som dere tar inn i stuene deres i disse dager i form av juletrær og blomster :)

Ingen kommentarer: