søndag 5. mai 2013

Stemor og super petunia

Jeg er glad i blomster, det er ingen tvil om det. Noen ganger savner jeg å jobbe i blomsterbutikken, men det er det greit å ikke jobbe annenhver lørdag og kveldsvakter. Jeg går heller innom en blomsterbutikk eller et gartneri i ny og ne. I går tidlig formiddag var jeg ute å planta litt, for å gjøre det koselig til konfirmasjonsselskapene som er her på huse disse første helgene i mai. Jeg hadde kjøpt stemor på tilbud på plantasjen for en uke siden, men de har bare blitt stående i drivhuset for det har vært dårlig plantevær og dårlig med plantelyst hos meg.
 Stemor i terrakotta krukker på baksiden av huset, på veranda trappa er fint. Jeg hadde kjøpt to forskjellige lilla farger og blanda de litt. Krukkene ser veldig nyplanta ut nå, men jeg vet de kommer til å bugne om et par uker.



Jeg planta også en million bells, som jeg fikk av mamma da de var på besøk tidliger i uka. Ho hadde veldig lyst på den selv, men å ta med blomster i bagasjen nordover var ikke så aktuelt, så da kjøpte ho den til meg i stede og jeg er kjempeglad for det. Foreløpig må den nok litt inn og ut enda, men det får gå bra.

Jeg har planta mer i dag, men kan jo ikke vise dere alt på en gang (dessuten har jeg ikke fått tatt bilder av dagens plantinger). Men jeg tok noen bilder på vei til sportsandakt på Vassfjellkapellet. 



Det har vært utrolig godt å være masse ute denne helga og jeg sitter igjen med en sliten men god følelse. 
Håper du som leser også har hatt ei god helg og at du får ei fin uke.

Klem fra Linda

Ingen kommentarer: