lørdag 5. april 2014

Blomster på trappa

Hei
Jeg har pynta på trappa. Det er en stund siden jeg planta ut i fire av krukkene. Sink-krukka planta jeg i på torsdagskvelden. Plantene i den har ikke fått herdet seg, derfor driver jeg å løfter denne krukka litt inn og ut hvis det er meldt minusgrader. 

 Fint ble det. 
 En liten sammenplantning betående av Eføy fra i fjor (overvintra i kjelleren), muskari (perleblomt), vårlyng og påskeliljer. 
 Stemor. Erfaring tilsier at fem planter i disse krukkene vokser seg til en fin tett tue etterhvert. 
Jeg hadde så lyst å prøve å ha Ranunkel ute. Den skal tåle minusgrader i allefall etter herding. Den er plantet sammen med påskeliljer og burgunderøde stemor. Alt i denne krukka er handlet på tilbud på et nyåpnet hagesenter.

Ha en fin og blomstrende lørdag

Linda

2 kommentarer:

Marit sa...

Så fint det er��. Her snødde det i dag

Linda Birgitte sa...

Takk :) det lå litt snø her en morra, men alt som er ute nå tåler minusgrader og snø:) Kanskje vi må plante på trappa de i påska :)