fredag 11. april 2014

Vårblomster til humla

Hei
Nå er det mange fine små krokusfrøkner som titter opp av pakken og åpner sin vakre blomst i sola. Krokussen er vakker men også en bra matkilde for humla. Humla er min venn, dessverre er den og bier dessverre utrydningstruet. Vi trenger disse flyvende skapningen våre for å dyrke mat. Jeg er godvenner med humla, den bor i muren på huset og gjør ingen skade der. Jeg plager ikke den og den plager ikke meg. Jeg gir den blomster som den liker, den gir meg mat i magen ved å bestøve matplanter. Krokus og perleblomster er vårblomster som humla liker godt. Krokusen kommer naturlig opp, mens perleblomsten som blomstrer nå er plantet ut i krukker. Det kommer perleblomster i blomsterbedet også og jeg gleder meg til de blomstrer :) 





I går når jeg kom fra jobb, satt det en humle å kosa seg på perleblomsten. Jeg prøve å skynte meg å ta frem mobilen for å ta bilde, men innen jeg hadde fått opp telefonen var humlen fløyet. Jaja... en annen gang kanskje.


Det er påskeferie for meg... yey :D

Ha en fin helg

Linda

Ingen kommentarer: