lørdag 28. august 2010

Sommerferien er over for denne gang.

"En sommer er over", synges i en gammel sang. Det vil jeg påstå at den er nå, i går våknet vi til 4 grader celsius og nydelighøstsol. Skolen har startet og jeg er blitt "viktig" siste årsstudent. Men jeg lever på sommerminner enda, for i siste del av sommerferien gjorde jeg mye spennende. Jeg vil derfor vise noen bilder fra dette.

Fasineredne dør:)

I rosenes By Molde får man servert ost og skinke roser, i baguetten. Jeg var rimelig fasinert.

Jungenstil byen, Ålesund hadde masse flotte hus. Jeg fant meg et hus med tårn på, der ville jeg bo, men først ville jeg male det lyseblått med skyer på.

Opp her kjørte vi, det var en majestetisk opplevelse. Dette er Trollstigen, jeg skjønner godt at man må sette opp skilt med fare for Troll, for det så slik ut.

Vi fikk annbefalt å kjøpe jordbær i Valldal og jett om de var gode :D

Min gode venninne og reisekamerat Katrine var nydelig forran vakre Geirangerfjorden.

Dette er det høyste punktet du kommer med bil i Norge. Men det var litt skummelt å kjøre opp der.

To forblåste venninner på tur :)

Bryggene i Bergen i solnedgang er vakkert.

Solnedgang over Fløyen annbefales. I det hele og det store vil jeg annbefale en tur til Vestlandet. Vi reiste med bil og hadde med telt og stormkjøkken, dette fungerer helt utmerket.

Så over til en helt annen tur. Ivar og jeg fant ut at det er billig og reise med natt tog Oslo- Stockholm med sovekupe. Derfor bestilte vi plutselig en tur dit. Vi tok natt-tog til natt til Tirsdag og hadde hele tirsdag og onsdag i Stockholm før vi tok toget tilbake natt til Torsdag. En gankse passe tur.

Jeg er blitt kongelig forran Det Kungliga Slottet. Jeg er den som vinker. De andre bare er det ;)

Kjærestepar på tur <3 Ivar overrasket med med å ha bestilt et litt finerer og litt dyrere hotell enn jeg trodde først. Vi bodde i et slott. Det var nydelige rom og flott frokost. Det var godt å komme hit etter en lang dag i byen. Mens vi var i Stocholm så vi storkyrkan, Gamla Stan, Ivar var på Vasa museet mens jeg var på Junibaken-Astri Lindgrens saga museum. Vi var en tur på Grønna Lund, selv om vi er pingler. Mange fine minner og samle på. Og det greit at sommern er over for den kommer igjen til neste år :)

Ingen kommentarer: