søndag 1. januar 2012

GODT NYTT ÅR til alle som avlegger bloggen min et besøk :)

Vi er tilbake i Trondheim etter en koselig juleferie både i nord og sør. Litt mye reising på få dager, men nå skal vi ikke reise mer på en stund. Nyttårsaften startet for fruens del på jobb i blomsterbutikken, mens mannen stelte hjemme, i allefall fikk han puttet kalkunen inn i oven slik at den fikk langsteke på svak varme. Vi hadde invitert et vennepar hit til middag. Med tanke på at vi aldri har laget kalkun før ble det veldig godt, litt skryt av meg selv må være lov ;)
Jeg lar bildene få fortelle mer om kvelden vår.

Nyttårsbord, dekket med vårt "nye" servise som vi har arvet av Ivars mormor. Hvitt og sølv er en klassikker for et nyttårsdekket bord.

Jeg fikk ordnet meg en nyttårsbukett, rett før jeg gikk fra jobb. Den består av roser, syrin, ranukler og sølvsprayede vokstblomst.

Hjemmelaget sjokolademousse med spiselig glitter. Glitteret har jeg kjøpt på cacas, sølvkulene er fra en Dr Oetker. Koppene fikk vi i bryllupspresang og er kjøpt i polen, syntes de passet perfekt til porsjons desertskåler. Oppskriften på sjokolademoussen har jeg hentet hos Passion 4 baking, som har en helt fantastisk blogg om matlaging, spesielt baking.

Våre flotte venner og gjester. Vi fikk etterhvert besøk av en venn av de også.

Stjerneskudd er gøy

Vi ruslet ut i halv tolvtiden og fyrte opp det lille vi hadde av fyrverkeri, før vi ruslet mot en bakke der vi hadde god utsikt over Festningen. Bilde over viser det medieomtalte fyrverkeriet som eksploderte to meter over bakken i stede for 150 m over bakken, slik som planlagt. Vakkert med litt skummelt når man ser brennde biter treffe bakken. Da var det greit å stå på god avstand
Vi håper alle våre venner og familie får et velsignet og godt nytt år, og vi ser frem til nye spennede eventyr som ektepar. Hvor veien videre går det vet vi ikke enda, men det er så fint at veien blir til mens man går, selv om man ikke alltid kan se dens rettning fra veiens begynnelse.

Ingen kommentarer: