torsdag 26. september 2013

En sommer er over....

og høsten har gjort sitt inntog i denne flotte byen. Dere skal få se bilder av en vakker hortenssia jeg kjøpte i høst. Jeg er usikker på om den enda lever, for det kom masse minusgrader i natt :( og jeg hadde ikke tatt inn krukker, for det var ikke meldt nattefrost- det var dumt gjort av meg. Kanskje noe overlevde, jeg titta så vidt på dem i morrest før jeg dro på jobb men da var det fortsatt veldig kaldt så vanskelig å si om alle planter var frosne.

 Se så utrolig fine fargesjateringer den har. Hortensia er jo litt festilig fordi den endrer farge med PH verdien i jord. Og mange endrer farge til en helt annen på høsten, de får de gjerne blomster som tørker og står like fint resten av vinteren. 



Snart er september over og det betyr nok slutten på de fine blomstrene i hagen, for en nattefrost varsler at nå kommer kong vinter på besøk. Noen forunderlige tanker en torsdagskveld fra en litt små pjusk førskolelærer som har tatt med noen basiller hjem fra jobb:p

Linda

Ingen kommentarer: