søndag 29. desember 2013

Rød og hvit julestemning i romjula

Mange vil ha fargene rød og hvit til jul. Jeg er ikke noe unntak. Til advent skal det hos meg være lilla, men når jula kommer skal det være rødt og litt hvitt. Til nyttår vil jeg gjerne ha hvitt og sølv. Jeg er nok litt over gjenomsnittet glad i blomster og i pynte. I går fant jeg fine hvite tulipaner på tilbud, de kunne jeg ikke gå i fra. Ivar rista oppgitt på hode over meg, men det kan vi begge leve med ;) 

 Tulipanene fikk selskap av litt furu fra hagen. Furua plukket jeg før juleferien startet og allerede da tenkte jeg at jeg at jeg ville ha tulipaner sammen med den, men siden vi ikke skulle være her i jula måtte det vente til nå. Furu og tulipaner passer veldig godt sammen!!

 Før jul ordna jeg denne terakotta krukken med lys. Nedi potta er det oasis. Lyset er satt godt nedi oasisen med metallpinner som er varmet opp og stukket inn i lyset. 

Et lite stilleben. 

I dag satte jeg julerosa mi ut. Jeg vurdere å bare plante den i blomsterbedet, det er så mildt. Det ikke hver desember man kan gjøre hagearbeid rett før nyttår, men det har altså vi gjort i dag. Julerosa ble ikke plantet, men den står på trappa (der temperaturen nok passer bedre for den, enn i stua) og ble pyntet litt opp med røde bær, granbar og kongler. 

Ha en fin kveld.

Linda

Ingen kommentarer: