lørdag 11. januar 2014

Islykter

Det er blitt masse minusgrader ute og det betyr at det er islykt lage vær. Den øverste er ferdig laget, men i fryseren for tidligere i uka var det 8-10 plussgrader. Denne lykta har fått nyttårs-tulipanene i seg. De var litt "overmoden" (burde brukt de et par dager før) så tulipanene spriker og støvet fra støvbærerne har spredt seg i vannet slik at lykta har fått gulfarge. Men fin ble den likevell. 


 Jeg fant ikke de hvite lysene mine fra nyttårsaften derfor ble det en rød lysrest inni lykta, men det var egentlig litt fint. 
 Her står 6 ballonglykter klar og to former med blomster i. 
 Stjerneforma har fått Voxblomst fra nyttårdekorasjonen.
Bøtta har fått fire Neliker oppi også de fra nyttårdekorasjonen. Lurer du på hva all tapen skal være godt for? For å holde blomstrene på plass der de skal være. Anne på Moseplassen har laget en fin video om hvordan du kan lage lykter pyntet med blomster, den kan du se her.

Da håper jeg at jeg har inspirert til litt islyktlaging. 

I dag står juletrefest i barnehagen på mitt program. Ha en fin lørdag.

Linda

Ingen kommentarer: