onsdag 5. februar 2014

En gul primula...

.......lyser opp i stua vår. Jeg hadde så veldig lyst på en gul blomst og primula er veldig fint i gult. Den fikk plass på min lille komode som en del av et stileben. 

 Primula kan man se på som en snittblomst. Den varer ikke så lenge og den vil ha ganske mye vann. Siden den er ganske billig kan man kjøpe mange i løpet av en sesong uten at man blir ruinert ;) Hvis man klarer å holde den grønn etter blomstrene har visnet kan man plante den ut til våren. Jeg har ikke alltid tålmodighet og plass til grønne blomster i hagen så jeg har aldri forsøk men har sett at folk har fått det til. 
Denne lille te-lysholderen synes jeg er så fin. Den er kanskje litt julete siden det er dompapp på den, men jeg synes den er så fin at den får stå enda og sammen med andre ting som ikke er julete går det bra :)

Fridagen min byr på bollebaking og rydding. Vi får besøk til helga og jeg har lovet å ha med noe til kirkekaffe, derfor både rydding og baking på en gang.

Ha en fortreffelig dag! 

Linda

Ingen kommentarer: