søndag 9. mars 2014

På jakt etter våren

I går var jeg ute å jakta på våren i hagen. Jeg kledde meg godt fordi jeg har vært litt syk uka som har gått og været i går var litt skiftende. Men jeg fant mye vår :)

 Når jeg rotet litt under løvet fant jeg masse løker som spirer. Jeg lar foreløpig løvet ligge i det beddet der det er løv, for løkene klarer å trenge igjennom det, samtidig kan løvet være en sårt tiltrengt beskyttelse mot kulde hvis den kommer.
 Forsytiaen blomster nå, det er i hvertfall en måned tidligere enn normalt.

   Det ser ut som at vi skal få Krokus i år. I fjor var det bare noen veldig få som blomstret etter den iskalde vinteren.

 En annen løk som spirer, jeg vet ikke helt hva det er. Det vil forhåpentligvis våren vise. 
Scillan viser et lite blått hode. Hvis varmen fortsetter har jeg snart et helt blått teppe i og utenfor det ene blomsterbeddet. 

 Rabarbraen har begynt å vise at den lever.

 Marikåpe og Akeleie

Vi kan høste gressløk allerede! Hurra:)
En fornøyd "gartner" på vårjakt.

Det kommer nok mer vår på bloggen etterhvert. Jeg var å handla litt vår på Plantasjen i går,de står og avklimatiserer seg før de skal i krukker.

Ha ei fin uke:)
Linda

Ingen kommentarer: