søndag 8. juni 2014

Marsipankake til 80 års dag

Hei
God 1.pinsedag. Det er en stund siden forrige innlegg, men det er fordi det har vært så mye pent vær og mye som har skjedd at datamaskinen er blitt nedprioritert. Men har endelig fått lagt inn bilder på datan og der finnes det mange bilder som kan blir blogginnlegg. Her er bilder av marsipankaka jeg bakte til Ivars momor forrige helg. Hun fylte 80 år og er veldig glad i erteblomster. Det rare er at jeg ikke viste det da jeg begynte å lage blomster. Kaken bakt i tre lag i langpanne og skjært til. Fylt med bringebær og mocca fyll.

Jeg laget blomster ut fra bøker og en side jeg fant på internett. Pioner er min store favoritt så den snek seg med da jeg fant ut hvordan man lagde dem.



Ha en fortsatt fin søndag sommerkveld. Klem fra Linda

2 kommentarer:

Marit sa...

Fantastisk kake både utseende og smak. Siste rest spist i dag med peonen

Linda Birgitte sa...

Tusen takk :) Liker at kaka mi ble godt likt, så godt likt at rykte spredde seg helt til nord-norge :)