mandag 29. juni 2015

Prikketrøye til gutt

Hei
Denne våren har jeg strikken på denne lille jakken. Mønsteret er fra Børnestrikk på pinde3 1/2 og heter egentlig pigenes prikketrøye, men hvem sier at ikke gutter kan ha prikkejakke? I hvertfall en ganske liten gutt og med de kule knappene jeg fant :) 


Jeg har strikket jakken i superwash garnet Silja. Det meste er garn som ble til overs fra Mariusgenseren min, men den skarpe blå fargen i prikkene kommer fra "mamma garnbutikken" (Ja, mamma har mye garn, så jeg kaller det garnbutikken).

Kule knapper fant jeg på salg på Panduro. Hvem sier at knapper alltid må være like, jeg likte at disse var ulike. De er helt annerledes enn det jeg hadde tenkt, men sånn ble det.


Da håper jeg motakeren blir fornøyd og at den passer.

Ha en fin sommerdag videre. Her ryddes og pakkes det fortsatt- vi har hatt litt fri i helga.

Linda

Ingen kommentarer: