fredag 30. september 2011

Kort med pengelomme

Når vi gifta oss hadde vi mange gode hjelpende hender, disse var helt unnværlig på dagen vår. Derfor ville vi gi dem en liten oppmerksomhet for å vise at vi satt veldig pris på den hjelpa de gav. Min første tanke var gavekort, men Ivar mente at gavekort var skikkerlig teite, fordi de må brukes i en bestemt butikk. Så han foreslo at vi kunne lage kort og putte en liten pengegave oppi.Som sagt, så gjort.

Jeg kom frem til en mal som var passe enkel og passe fin til formålet og her kan dere se resultate. Som dere ser har jeg laget et anderledes kort, da var jeg midtveis i produksjonen og hadde lyst å lage noe annet, men det dette korte var litt mer tidkrevende så jeg gikk tilbake til den første versjonen.
Enkelt kort der jeg har stemplet og embosset. Bakgrunnen har jeg malt med akvarellfarger
Det anderledese korte

Kort pyntet med stemplet figur fra Magnolia, jeg farger med akvarellblyanter og synes der fungerer helt ypperlig.

Bakgrunnen er laget av akvarellpappir, stemmel og akvarellmaling.

Kort med blomsterbilde. Bilde er stemplet og farger med akvarellblyanter. Blondeblomsten har jeg fundert frem selv.

Syntes dette papiret som jeg kjøpte på Panduro var så fint i seg selv at det trengte lite pynt, men en liten blonde og et englebilde fikk pryde forsiden.
Her ser du innsiden, der pengelommen var laget. Det var også plass til en personlig tekst.


I går laget jeg et kjempekult kort, men kan ikke vise det frem helt enda, for det skal sendes avgårde i bursdagspresang, men det kommer snart.

Nå skal jeg stikke på kjøkkene og bake en kake, som vi skal kose oss med i helgen, sammen med Ivars foreldre og bror.

Ønsker dere alle en riktig god helg

2 kommentarer:

Anita sa...

Så utrolig fine kort Linda! Skjønner ikke hvordan du klarer å komme på nye ideer hele tiden :)

Linda Birgitte sa...

Eg surfe en del på andre blogger og snapper oppe en ide her og der og setter det sammen til mitt eget :)