tirsdag 6. mars 2012

Minialbum

Dette er et langt innlegg med veldig mange bilder, bare for å advare;) I helga var jeg og Randi i Oslo for å besøke vår flotte venninne Stine Karin. Stine Karin hadde bursdag i Februar, og i den annledning hadde jeg så veldig lyst å lage en minialbum til henne, og det er den jeg skal vise frem i dag.
Forsiden er pyntet med diverse stæsj, den store blomsten nederst til høyre har jeg laget av tissuetape fra Kremmerhuset, Facets kommer fra Tim Holtz, perler fra et gammelt ødelagt smykke, blomster fra Kort og godt

Denne albumen er stappa full av tags og spennede detaljer. Jeg fikk høre at det var nesten som å lese en barnebok med luker og flapper til å åpne.
For å få den fine vintage brunefargen på tagsene la jeg dem i sterk pulverkaffe med litt ekstra kaffe strødd på toppen. Jeg lot dem ligge i noen timer og brukte Distressing Walnutstain og vintage foto rundt kantene.

Av 12x12 ark bretter jeg konvolutter med plass til tre tags inni, i tilegg er det plass til bilder og dekor på utsiden av konvoluttene. Jeg hadde noen ringer som jeg bandt sammen albumen med, de burde kanskje vært litt større, men, men..
Her har jeg stemplet med Distres ink Walnutstain og embosset med klar embossingpulver, og farget med akvarellfarger.

Litt uklart bilde, men jeg laget en blomstt av sirkler med brads i midten-
Disse blomstrene klippet jeg ut i mangel av blomsterpunch, kanskje jeg viser hvordan jeg gjordet det en dag:)


Sjokoladekakeelefant, med oppskrift på baksiden. De rosa rosene har jeg også laget selv, med silkebånd fra Søstrene Grene


Minitag med konvolutt laget av en bit fra en papirpose fra suvernisbutikken til Nidarosdomen, for å oppnå en vintage effekt knørva jeg den sammen og glatta den ut igjen og distressa litt forsiktig. Hjerte er laget med tissuetape og farget med drisstress ink.



Dette var et tidkrevende og kjempemorsomt prosjekt. Jeg lært meg en del nye ting ved hjelp av Youtube og andre fantastiske blogger. Jeg er så takknemlig for at folk er villig til å dele det de gjør med andre, for det inspirer meg og jeg håper jeg også kan få være med å inspirere noen :)


I går tok jeg bilde av snøklokkene som titter frem i hagen vår. Nå er det vår.... eller... i skrivende stund snør det...

Ønsker deg som leser dette, en god dag!

Linda

5 kommentarer:

stinekarin sa...

Du er så FLINK! Tusen takk for nydelig album! Helt utrolig hva du får til :)
Og takk for ei herlig helg. Det kom veldig godt med!

Lydia sa...

Du burde arangere kurs! Jeg melder meg på garantert!

Linda Birgitte sa...

Tusen takk begge to :) Det hadde jo vært morsomt å holde kurs, men burde kanskje gå et par kurs selv først?! :D

beate sa...

det va kos å møre dåker på fredag. dette va et morsom, reativ album. Eg e også med på kurs.

Linda Birgitte sa...

Tusen takk, Beate :) eg får kanskje holde et kurs en vakker dag ;)