onsdag 11. mars 2009

Mye å glede seg over:)

Mars har sprunget frem med solskinn, varmegrader, drypping fra tak, bar asfal(iallefall noen steder), gåsunger, busker som bare venter på å springe ut bladene sine.
For min del har Mars mye koselig å by på, bare se:Da eg var ute i gikk tur nå i ettermiddag plukket jeg en bunt av våren inn. Det ble en buskebukett, bestående av gåsunger fra to forskjellige typer trær, bjørk, og bjørkerakler. Kan dessverre litt for lite om trær. Jeg ble veldig fornøyd med buketten min, for det er et synlig bevis på at våren er her.

En annen ting jeg har gjort i det siste er lappesøm. Det er litt tidkrevene, men fint blir det. Siden jeg har noen litt større prosjekter på gang gikk jeg til innkjøp av skjærebrett og skjærehjul, det gjør det å lage like firkanter litt lettere.

Om ganske nøyaktig 9 dager, befinner jeg meg i Latvias hovedstad. Hva skal jeg der? Det er spørsmål jeg har fått mange ganger. Jeg skal på weekendtur. Riga er vistnok en veldig fin by. Jeg grue/gleder meg. Det blir første gang jeg skal nesten alene ut i den store verden.


En siste ting som gleder meg i disse dager, er planlegging av brudebuketter til et par veninner. Dette bilde viser den første jeg laget i fjord sommer. Det er litt av en ære å skulle få lage et så viktig smykke til bruden, spesielt når det er gode venninner det er snakk om. Det er enda lenge til bryllupet, men skader aldri å planlegge i god tid:)

1 kommentar:

ivar nesje sa...

Hei kjæresten min.