søndag 31. mai 2009

Kjole

Forje helg hadde eg som tidligere skrevet besøk av min gode venn og eks "samboer" Stine Karin. Ho har vært i Kenya i 5 mnd og hadde med en kjempefin kanga til meg. En kanga er et stykke stoff som afrikanske damer bruker som skjør/kjole. De bruker ofte flere. Tanken bak kangan var at jeg skulle sy kjole av den, for det kom ikke Stine Karin til å få gjort. På fredag fikk jeg plutselig veldig lyst å sy, så da satte jeg i gang. Jeg hadde ikke noe mønster så jeg måtte bare konstuere og tegne som best jeg kunne. Ble ganske fornøyd, men kommer nok til å måtte fikse litt og justeringer. Fant ut at smykket jeg fikk fra Hanna og Solfrid passa godt som stropp.







4 kommentarer:

stinekarin sa...

Så fin!! E skikkelig imponert over at du fekk gjort det under ei veke etter at du fekk den! :D Du får ta den med deg når du skal til Frekhaug i sommer så eg får sett den skikkelig :)

Linda Birgitte sa...

Hihi... Det kom en sømånd svevende. Måtte gjøre noe annet enn skole i allefall;) Den skal nok få være med på sommerferie til Frekhaug. Regne med du har bestilt fint vær sånn at eg kan gå me den også?:D

Randi Anette sa...

Skikkelig bra bilder, og veldi bra sydd. En nydelig Linda i en nydelig kjole!

Linda Birgitte sa...

Tusen takk for kjempehyggelig kommentar Randi! Fotografen e Ivar så han får få litt av æra han og:)