søndag 20. januar 2013

Islykter

Jeg har laget islykter av ballonger fylt med vann. Jeg hadde egentlig tenkt å lage mange og mange ballonger ble fylt, men dagen etter vi fylte ballongene hadde hagen besøk av en skoleklasse og de fant ballongene mine som sto å skulle fryse, derfor ble det bare to brukbare og hele igjen, men, men er hagen ens offentlig friområde kan man vel ikke forvente annet. Men jeg syns det va litt dumt at de hadde ødelagt de fleste. Ideen og fremgangsmåten på disse lyktene fant jeg på Moseplassen  som er en fin hageblogg.




Etter litt lysbrenning var ikke lyktene like fine lenger, de bar preg av smelting på innsiden. Vi vurderte å slå de vekk, men så kom jeg på at jeg hadde to krukkeløse caluna fra i høst. Kurven de sto i ble ødelagt av vinden før jul. Jeg putta calunan oppi lyktene og vips hadde lyktene blitt stilfulle blomsterpotter, om en ikke evigvarende. Både jeg og Ivar var enig om at det passa godt å brukte lyktene som blomsterpotter.

Ha en fin søndag, håper du også blir inspirert til å lage noe fint i kulda.

Linda

1 kommentar:

Unknown sa...

Lekkert med lys og med røsslyng.
Du fikk så fine bobler i isen som laget ett fint mønster i isen.

God mandag fra Marit.