tirsdag 16. september 2014

Bukettkurs

 Hei
I helga var jeg på bukettkurs hos Blomsterhagen på Abildsø sammen med min svigermor Marit. Jentene som driver blomsterhagen dyrker snitt i Norge i vekstsesongen. De ønsker å gi et kortreist alternativ i snittblomstverden, hvor omtrent alt importeres fra Nederland og mye dyrkes i Afrika. De selger snitt, buketter og alt annet innenfor binderiverden og de holder kurs. Kurset vi var på var et basic kurs hvor man lærte spiralbinding og de fortalte litt om deres tankegang når de lager kreasjoner. Vi laget to buketter, en helt enkel med fokus på å få til spiralen og til den andre fikk vi gå å høste blomster i åkeren og sette sammen vår egen komposisjon. Nedenfor kan dere se en del av bildene jeg tok på kurset. 
 Blomsteråkern, masse flott Georginer.

 Min enkle bukett


 Både min og Marit sin bukett



 Blomstrene er gjort klar for å bli satt opp 

 I åkeren


Min bukett 

 Marits bukett
Min bukett

Ha en fin dag videre!

Linda 

Ingen kommentarer: