lørdag 5. mai 2012

Blomster og makroner i rosa

 Jeg laget tre slike dekorajsoner i går kveld på jobb, til en konfirmantjente. Dette var en siste liten bestilling, så jeg gjordet det enkelt, med strå som skaper litt vidde på dekorasjonen. Jeg pyntet dekorasjonen med noen perler i rosa, for å få en sitte finish. Jeg ble ganske fornøyd. 

 Pioner tror jeg er favoritt blomsteren min. Den er så vakker også har den morsomt navn å si mange ganger på rad (litt barnslig er jeg nok men bare prøv å si: pion,pion, pion;) hehe... små barn store gleder.

Ivar kjøpte disse varke pionene av meg og til meg i blomsterbutikken i går. Mest fordi han skyldte meg en gave for å brutt en avtale, men han synes også pioner er fine, selv om han personlig synes at blomster skal stå i jord og ikke i vase. Vi har kjøpt pioner i jord til hagen i dag, så det skal bli riktig vakkert etterhvert. 
 Jeg har prøvd meg på å lage franske makroner i dag for første gang. Jeg er ikke en veldig rosa person, jeg eier nesten ingen rosa klær, men blomster og kaker liker jeg at er rosa :D

Jeg laget en sjokolade ganach som fyll. De ble søte og se på og søte i magen:)

Jeg tok foresten også bilde av middagen min i dag, for den ble så fin, men den var ikke rosa så derfor får den ikke være med i dette blogginnlegget, men kanskje den kommer i morgen.

God Helg!

Linda

Ingen kommentarer: