mandag 7. mai 2012

Stekt torsk med potetmos og stekte tomater

Her kommer endelig bilde av lørdagsmiddagen vår :) Var den ikke fin? Jeg leste på Trines Matblogg 
 og fikk iden til å for en gang skyld anrette maten vår, den skulle jo uansett bare deles i to.

Jeg prøvde å lage asparges for første gang og det var ganske vellykka, potetmosen er hjemmelaget med litt hvitløk og en skvett fløte som sto i kjøleskapet og tomatene freste jeg raskt i en kjele med litt olje og gressløk. Fisken er stekt i en blanding av smør og olje, og krydra med salt, pepper og fiskekrydder.

Jeg er ingen fiske ekspert, da jeg bodde hjemme hos mamma og pappa syntes jeg det var ganske kjedelig og ikke alltid så veldig godt med fisk (noen ganger var det kjempe godt, men ofte litt sånn... fisk nå igjen). Men nå når jeg er stor jente og kan bestemme selv så liker jeg fisk kjempegodt (bortsett fra hvis jeg er litt uheldig med saltinga). Denne torsken var en sånn billig torsk kjøpt på Bunnpris billig middag kampanje, men han var god og saftig. Jeg tror at et tips for å få saftig fisk er å ikke oversteke den. Jeg begynte å steke på høy varme og reduserte varmen samtidig som jeg øste over litt av stekeskyen på fisken. Stekes fisken for lenge blir den tørr. 


nam, nam..
Min oppfordring i dag er: spis fisk, god fisk!

:)

Linda

Ingen kommentarer: